Jentene bak det nye sexleketøy-merket ”Laid” satser på single og par.
Vi har til nå bare sett toppen av isfjellet når det gjelder utvikling og salg av sexleketøy – et nisjemarked som har blitt stuerent takket være flinke designere som er med på å skape gode og funksjonelle produkter. Og det er i Europa det skjer. Nå også i Norge med den nye sexleketøy-produsenten Laid.

Elegant serie
Design og funksjon står i høysetet når folk skal ut å handle intimprodukter som kan berike sexlivet. Tyske Fun Factory og svenske Lelo har i flere år skapt populære produkter som ikke virker støtende, og det er innenfor denne sjangeren norske Laid – med Line Iren Andersen og Karianne Rønning i spissen – har valgt å utvikle sin elegante serie som vil være i butikkene i løpet av sommeren og høsten.
Laid satser i hovedsak på erotiske leketøy for parforholdet, men understreker at produktene selvfølgelig også skal kunne brukes hver for seg.
Undersøkelser viser at kvinner i forhold med sexleketøy, er de som er mest fornøyde med sexlivet, og det er kanskje ikke så rart. Der hvor takhøyden er stor blir det også mest behagelig og ukomplisert sex.
Les også om Fun Factorys anerkjente designpris for vibratoren Delight
Strålende resultat
Jeg har fulgt jentene fra starten av. Helt siden industridesigner Line Iren Andersen leverte diplomoppgaven sin ved Design- og Arkitekturhøyskolen i Oslo. Jeg var veileder for prosjektet som den gangen besto av en lekker vibrator og flere penisringer med og uten vibrasjoner. Resultatet ble så bra at hun startet opp Laid sammen med venninne og siviløkonom Karianne Rønning, pluss et par andre samarbeidspartnere.
Jeg er ikke i tvil om at Laid vil gjøre det bra og markere seg blant de aller beste på området. Det er plass til flere gode sexleketøy-merker da det faktisk ikke finnes så mange seriøse produsenter å velge i mellom fra før.